Viața Românească 8/2020

editorial
Nicolae Prelipceanu – Rinocerita

poeți în timpul intermediar
Sebastian Reichmann – Pier Paolo Pasolini poetul cenușii

eseu
Olimpiu Nușfelean – Literatura fără consolare

interviu
Ioan T. Morar – Fake news în „epoca de aur”,
interviu realizat de Cristian Pătrășconiu

psiho
Ioana Scoruș – Cad statuile. Ce punem în loc?

poeme de Gabriel Chifu

restituiri
Nicolae Mecu – Critic la 20 de ani sau precocitățile lui Vladimir Streinu

proză
Florin Gabrea – 111

recitiri
Geo Vasile – Ion Mureșan. Reflexivul, smeritul, neo-expresionistul rebel

antologie lirică VR
Alexandru Cazacu
Nicolae Nistor
Lidia Cangeopol

remember
Eugenia Țarălungă – Cristian Popescu – 25 de ani de la plecare

proză
Marian Drumur – O seară la operă

cititor în stele
Emil Lungeanu – Harta cerului

istoria recentă
Liviu Capșa – De la bară la masa de scris

comentarii critice
Ion Pop – Poezia lui Ovidiu Nimigean

cronica literară
Mircea V. Ciobanu – Grigore Chiper, cronicarul „cu metodă”
Gheorghe Grigurcu – Imaginea unei epoci
Irina Petraș – Înșelătorul frig la purtător
Tudorel Urian – Omul din spatele operei

cronica limbii
Andrei Ionescu – Izvoarele adânci ale limbii române după Mihai Vinereanu

lecturi fidele
Iulian Chivu – Jurnalul lui Eugen Dorcescu
Răzvan Nicula – Labirintul disperării

cronica traducerilor
Rodica Grigore – Călătorii, povești, inițieri

cronica plasticii
Florin Toma – Misterul coapsei roz

cronica filmului
Ioan-Pavel Azap – Un album-document despre filmul românesc

miscellanea
Tudorel Urian – România la începutul secolului douăzeci
Florin Toma – Petrică din Atena
Eugenia Țarălungă – Breviar editorial
Liviu Ioan Stoiciu – Revista revistelor
In memoriam Miron Kiropol