Viața Românească 6 / 2023

editorial
Nicolae Prelipceanu – Viitorul a și trecut

interviu
Mircea Cărtărescu – Despre premii și alți demoni

viața literaturii
Ion Bogdan Lefter – Hortensia Papadat-Bengescu în epoca „studiilor de gen”

lumea teatrului
Alexa Visarion – Valeria Seciu – Fascinație și magie

excelsior
Poeme de Mircea Bârsilă, Dumitru Chioaru, Valentin Dolfi, Petru Ilieșu

poeți în timpul intermediar
Sebastian Reichmann – Michel Houellebecq între roman și poezie, între apocalipsă și „lirism hibrid”

profil
Geo Vasile – Ion Stratan sau ruleta rusească

comemorare
Florin Toma – Cosașu: ultima partidă de belotă

psiho
Ioana Scoruș – Religia dezvoltării personale

poeme de Mircea Teculescu

stil
Alina Gherasim – Un american, un spaniol și un român la Paris

proză
Dana Banu – Doamna Elida

mens
Hanna Bota – Zece observații despre creativitate

istorii
Liviu Capșa – Constantin Noica despre… Alexandru Sahia

cititor în stele
Emil Lungeanu – Steagurile lui Ghiță

cronica literară
Mircea V. Ciobanu – Prozatorii basarabeni față cu (i)realitatea
Gheorghe Grigurcu – Opiniile unui ardelean
Dan Gulea – Un roman epistolar și cinci tipuri de recuperare
Ion Pop – Bacovia și noul regim al literaturii
Tudorel Urian – Cartea nostalgiilor

lecturi fidele
Sonia Elvireanu – Ștefan Ion Ghilimescu, pagini de istorie literară

cronica traducerilor
Rodica Grigore – Sfârșitul copilăriei

cronica plasticii
Florin Toma – Fenomenul Hărman

cronica filmului
Ioan-Pavel Azap – Centenar Ion Popescu Gopo

spectator
Nicolae Prelipceanu – Trei seri, trei moduri de a face teatru

recenzii
Monica Grosu – Paraclis 1980, un apel la memorie
Răzvan Nicula – Coșmarul lui „lapte și miere”

miscellanea
Iulian Bitoleanu – Eminescu între amintire și uitare
N. Prelipceanu – Școala nevestelor
Ion Buzași – Pagini din Arhivele Bistriței
Eugenia Țarălungă – Breviar editorial
Liviu Ioan Stoiciu – Revista revistelor

In memoriam Radu Cosașu