Viața Românească 4 / 2023

editorial
Nicolae Prelipceanu – Încă un Ev Mediu?

eseu
Ștefan Lemny – Istoria ca O mie și una de nopțiIstoria Imperiului Otoman de Dimitrie Cantemir

viața literaturii
Ion Bogdan Lefter – Impunătoare prezențe ale „cerchiștilor” și premizele unei reevaluări a „moștenirii” lor literare

avanpremieră
Poeme de Constantin Abăluță

lumea teatrului
Alexa Visarion – Vocația prieteniei – George Banu

remember
Geo Vasile – Radu Stanca, spectacolul de adio
Gheorghe Postelnicu – Ion Caraion – 100. Caseta cu inimi

in memoriam
Tudorel Urian – La despărțirea de Mihai Șora

mens
Hanna Bota – Un univers holografic

psiho
Ioana Scoruș – Iubirea de sine – o industrie a minciunii

proză
Cristian Ovidiu Dinică – Accidentul

cititor în stele
Emil Lungeanu – Vitrina cu monștri

poeme de Carmen Secere

cronica literară
Mircea V. Ciobanu – Caligrafii poeziei române din Basarabia
Dan Gulea – Istorii românești
Delia Muntean – „Iar pașii lor […] să calce fără teamă pe pământ”
Ion Pop – O nouă epopee postmodernă

lecturi fidele
George Volceanov – Bardolatrie, intertextualitate și ingeniozitate în Ultima iubire a lui Cezar de Horia Gârbea

cronica traducerilor
Rodica Grigore – În lumea uitării

eveniment
Florin Toma – Nevăzutul Brauner

cronica filmului
Ioan-Pavel Azap – Un horror surprinzător: Capra cu trei iezi

spectator
Nicolae Prelipceanu – La Tes, Rude pierdute ● la Teatrul Mic: Menajeria de sticlă și Doamne ferește

miscellanea
Liviu Capșa – Post-istoria unei istorii literare
Fl. Toma – Om bogat, om sărac
Eugenia Țarălungă – Breviar editorial
Liviu Ioan Stoiciu – Revista revistelor