Viața Românească 3 / 2022

editorial
Nicolae Prelipceanu – Fără scuze

eseu
Irina Petraș – Poetele, între stare și situare

interviu
Constantin Ardeleanu: „Istoria călătoriilor este, în multe privințe, istoria însăși”,
dialog realizat de Cristian Pătrășconiu

viața literaturii
Ion Bogdan Lefter – Exegeze „regmaniene”

comentarii critice
Dan Gulea – Gabriela Adameșteanu. Scene dintr-un secol românesc

poeme de Gabriela Gheorghișor

avanpremieră editorială
Poeme de Mariana Apostu, prezentate de Marian Drăghici

proză
Marian Drumur – Un loc liniștit și abstract

psiho
Ioana Scoruș – Nimeni nu pleacă de dragul plecării

cititor în stele
Emil Lungeanu – Micuța roșcovană de la Cluj

poeme
Clelia Ifrim ● Elsa Dorval ● Magda Hărăbor ● Mariana Codrean

meridian
Poeme de Victor Pambuccian,
în românește de Nora Iuga

proză
Sergiu Someșan – Miturile esențiale

cronica literară
Mircea V. Ciobanu – Despre spiritul critic sau nevoia de cultură
Gheorghe Grigurcu – Un bilanț liric
Alexandru Ruja – Romanul unei femei
Tudorel Urian – Voiaj de plăcere în Evul Mediu

noua generație
Christian Crăciun – În mintea ei…

lecturi fidele
Florin Toma – Fragilitatea iubirii

cronica traducerilor
Rodica Grigore – Parfumuri, iubiri, amintiri

cronica plasticii
Florin Toma – …Sau cum se mistuie titanii în vecie

cronica filmului
Ioan-Pavel Azap – Portret de cineast la maturitate

spectator
Nicolae Prelipceanu – Rebarbor, mașinăria de strivit minți și suflete

miscellanea
Fl. Toma – Epic ORL
Eugenia Țarălungă – Breviar editorial
Liviu Ioan Stoiciu – Revista revistelor