Viața Românească 9 /2024

editorial
Nicolae Prelipceanu – De la cui îi pasă la cui prodest

viața literaturii
Ion Bogdan Lefter – Ce fel de critic a fost Nicolae Manolescu? (I)

lumea teatrului
Alexa Visarion – Cetățeanul turmentat…

studia
Liviu Bordaș – Mircea Eliade și corespondenții săi. Adrian Păunescu (I)

poeme de Marian Drăghici

proză
Paul Sârbu – Gheboasa

psiho
Ioana Scoruș – Copilul volatil – de la obiect la informație

proză
Constantin Radu Vasile – Mincinosul

mens
Hanna Bota – Jocurile minții

citadine
Liviu Capșa – Și clădirile pot muri, nu-i așa?

stil
Alina Gherasim – Orient și Occident

cronica literară
Paul Aretzu – Știința vieții
Mircea V. Ciobanu – Testamentul literar al lui Ion Druță
Christian Crăciun – Deschide ochii!
Gheorghe Grigurcu – Un debut neobișnuit
Ion Pop – Niculae Gheran în oglinda corespondenței

cronica ideilor
Tudorel Urian – Erudiție și subtilitate analitică

cronica traducerilor
Rodica Grigore – Borges despre Borges. Vargas Llosa despre Borges

lecturi fidele
Gabriela Cheaptanaru – Shakespeare – un istoric al paradoxului
Adrian Alui Gheorghe – Bilanț poetic

exerciții de admirație
George Volceanov – Realitate și ficțiune în romanul Trei femei, cu mine, patru

cronica plasticii
Florin Toma – Rătăciri fabulatorii printre îngeri

cronica filmului
Mihai Fulger – Nu e loc pentru eroi în lumea lui Ladj Ly

miscellanea
Iulian Bitoleanu – O lecție despre cronica literară
Fl. Toma – În Numele Tatălui…
Liviu Ioan Stoiciu – Revista revistelor