Viața Românească 4 / 2019

poemul invitat
Ion Mureșan – Poem pentru un singur cititor

editorial
Nicolae Prelipceanu – Scriitorul de ocazie

dialog VR
Alexandru Călinescu în dialog cu Cristian Pătrășconiu: „Umbra răcoroasă și benefică a Franței în România – acum, din păcate, prea puțină”

exerciții de luciditate
Ovidiu Ivancu – Zgomotul de fond

restituiri
Marcel Tolcea – Marcel Mihail Avramescu și avatarurile unui avangardism sui-generis

poeți în timpul intermediar
Sebastian Reichmann – Zéno Bianu și nostalgia infinitului (II)

eseu
Gheorghe Simon – Eminescu: statornicie și neatîrnare

poeme de Nora Iuga

comentarii critice
Marian Victor Buciu – Liviu Rebreanu, printre „mistică” și „prostie”

recitindu-l pe nichita
Marcel Lucaciu – Pământul de litere
Traian D. Lazăr – Nichita Stănescu. Individualizarea

un poem de Marian Drăghici

proză de Răzvan Nicula

reveniri
Ioan Groșan – Sexualitate în societate

cronica literară
Mircea V. Ciobanu – Silvia Caloianu: „Învățasem să respir cuvinte…”
Christian Crăciun – Cărțile sau viața?!
Gheorghe Grigurcu – Barbu Cioculescu, poetul
Stancu Ilin – Caragiale – scriitor tragic
Irina Petraș – Răsfirări polifonice
Tudorel Urian – Iubire în stil american

cronica traducerilor
Rodica Grigore – Ismail Kadare, Turnul Babel și dictatura

cronica ideilor
Nicoleta Dabija – Îndrăgostitul cu o sută de chipuri

cronica plasticii
Florin Toma – Fabula rasa

cronica filmului
Călin Stănculescu – 2018, câteva premii pentru filmul românesc și un remarcabil Palme d’Or – O afacere de familie de Hirokazu Kore-eda

spectator
Nicolae Prelipceanu – Infractorii noi și vechi

miscellanea
Florin Toma – Pelmuș-70
Lucian Bureriu – Celesta în culorile speranței
Ion Buzași – O monografie memorialistică a revistei Tribuna
Liviu Ioan Stoiciu – Revista revistelor